Till innehåll
Stenprodukter för hem och trädgård - Hitta ditt nästa projekt i kampanjen SOMMAR-FEELING
Stenprodukter för hem och trädgård - Hitta ditt nästa projekt i kampanjen SOMMAR-FEELING
TRYGGA LEVERANSER

Vi levererar alltid med fokus på kundnöjdhet så att projektet får bästa möjliga start

FLEXIBLA ALTERNATIV

Välj en leverans som passar dina behov och de dagar som stämmer överens med ditt schema

AVISERING

Få full kontroll över din leverans med vår avisering. Du får all information du behöver

HÅLLBARHET

För Stenbolaget är hållbarhet en grundläggande del av vår verksamhetsfilosofi

Leverans lossat vid tomtgräns

Leverans lossat vid tomtgräns

Beställningar som väger över 20 kg eller har stora dimensioner skickas på lastpallar. Då våra stenprodukter och lastpallar är tunga, levereras dessa med stora lastbilar. Leveransalternativet "Lossat" innebär att chauffören placerar din order på en asfalterad eller stenlagd yta vid din tomtgräns. Merparten av transporterna sker med påhängstruck!

Välj din leveransperiod:
Välj smidigt en period om tre arbetsdagar då det passar dig bäst att ta emot din leverans.

Avisering och spårning:
Vi aviserar dig i god tid med information om vilken dag din leverans sker. När din order är lastad får du ett spårningsnummer via e-post så att du kan följa leveransen.

Leveransområden:
Vi levererar till fastlandet, öar med broförbindelse och öar trafikerade av Trafikverkets färjor. Läs våra fullständiga leveransvillkor och se mer information om våra olika lastbilar här.

Leverans med Postnord

Leverans med Postnord

Har du valt PostNord som leveransalternativ för din beställning erbjuder vi ett flexibelt system som ger dig möjlighet att själv bestämma leveransdatum och tidpunkt. När din order är redo att skickas kommer du att få en SMS-avisering med all nödvändig information.

Val av leveransdatum:
Du får tre förslag på leveransdatum att välja mellan via SMS. Genom SMS-aviseringen kan du enkelt hantera och planera leveransen direkt i mobilen. Om inget av dessa datum passar dig, har du möjlighet att välja ett annat datum längre fram. Observera att vid val av ett senare datum än de som erbjuds i aviseringen tillkommer en lagerhyra. Läs mer om detta i våra leveransvillkor.

Tidsbestämma din leverans:
Genom aviseringen kan du även tidsbestämma din leverans så att den sker vid en tidpunkt som passar dig.
PostNord erbjuder spårning av din order så att du alltid vet var den befinner sig.

Leverans Olossat (LOK)

Leverans Olossat (LOK)

Leveransalternativet "Olossat" innebär att du som kund själv ansvarar för att lyfta av lastpallarna från lastbilen vid leverans. Detta alternativ är särskilt anpassat för dig som har tillgång till rätt utrustning och kan hantera lossningen på egen hand. För vissa postnummer är Olossat det enda leveransalternativet som erbjuds. När din order är på väg skickar vi en avisering med information om leveransdagen så att du kan förbereda dig.

Lossning av varorna:
Du som kund ansvarar för att lyfta av lastpallarna från lastbilen med hjälp av lämplig maskin, till exempel: Hjullastare, Truck eller Traktor med gafflar.
Det är viktigt att den valda maskinen är på plats vid leveranstillfället för att undvika förseningar eller extra kostnader. Säkerställ även att maskinen är i gott skick för att klara av att lyfta lastpallar med tunga varor.
Lastbilen kör fram till din leveransadress och stannar vid tomtgränsen. Lossning sker från lastbilen till en yta som du har förberett i anslutning till leveransplatsen.

PAKETLEVERANSER

PAKETLEVERANSER

För mindre och lättare beställningar, med en vikt upp till 20 kg. Dessa leveranser skickas som paket och hanteras med omsorg för att säkerställa en snabb och säker transport.

Boxleverans: Dina varor levereras till en praktisk box, placerade på lättillgängliga platser. Du får en avisering via SMS eller e-post med en unik kod för att öppna boxen.

Hemleverans: Vill du ha dina varor levererade direkt hem till dörren? Väldigt flexibla leveranstider, ofta kvällstid, för att du ska kunna ta emot ditt paket när du är hemma.

Leverans till ombud via samarbetspartners:
I vissa fall kan leveransen hanteras av en annan samarbetspartner till oss och levererans sker då till ett lokalt ombud nära dig. När paketet är framme får du en notis, och du kan enkelt hämta ut det med hjälp av legitimation eller en kod.

Paket som skickas med våra samarbetspartners är spårbara, och du kan följa leveransen hela vägen från vårt lager till dig.

HÄMTA DIN BESTÄLLNING SJÄLV

HÄMTA DIN BESTÄLLNING SJÄLV

Vid beställning i vår webbutik samt våra fysiska butiker kan du välja att själv hämta din beställning. Detta gör du från någon av våra butiker eller fullservice lager. När du går till kassan visas vilka butiker och lager som erbjuder upphämtning för de produkter du har valt.

För att minimera din väntetid och göra upphämtningen så snabb och smidig som möjligt rekommenderar vi att du mailar till avisera@stenbolaget.se minst 24 timmar innan du planerar att hämta din order. Genom att avisera oss i förväg kan vi se till att din order är färdigpackad och redo för upphämtning när du anländer.

Om du har frågor om upphämtning eller andra leveransalternativ är du välkommen att kontakta vår kundtjänst eller besöka någon av våra butiker, så hjälper vi dig. Vi finns här för att göra din upplevelse så enkel som möjligt!

Vanliga frågor om våra leveranser

Hur lång är leveranstiden? expand_more
Måste jag vara hemma när leveransen sker? expand_more
Hur vet jag när leveransen ska komma? expand_more
Min leverans har inte kommit, vad gör jag då? expand_more
Vart ställs leveransen av? expand_more
Hur stor är lastbilen och trucken? expand_more
Vad menas med LOK eller Olossat? expand_more
Jag behöver leverans med kranbil, hur gör jag då? expand_more
Hur fungerar leverans med kranbil? expand_more
Jag vill få min leverans på en specifik fast dag, hur gör jag då? expand_more
Vad är ett fast-dag tillägg? expand_more